خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

آب همدان در سطح استاندارد  ملی و سازمان جهانی بهداشت است

همدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه و مجموعه مدیریت استان در بحث آب تالوار با تعصب وارد شد و آب خروجی از نظر آرسنیک در سطح استاندارد  ملی و سازمان جهانی بهداشت بود.
کد خبر: ۹۴۷۸۳۴۵
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه در حوزه توسعه در ابتدای کار چالش‌هایی در حوزه بهداشت و درمان وجود داشت، اظهار کرد: اوایل سال شاهد افتتاح بیمارستان فاطمیه بودیم که در زمینه ناباروری با موفقیت ۳۰ درصدی اتفاقات خوبی رقم زد و مرکزی تخصصی با نرخ دولتی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه  بیمارستان اکباتان با توجه به جدول زمانبندی پیش رفته و در مرحله تجهیز است، تصریح کرد: در مرحله کار عمرانی فقط محوطه سازی باقی مانده است و برای تجهیز بیمارستان، در چند سری تجهیزات را تحویل گرفتیم و تا پایان سال این بیمارستان را افتتاح می‌کنیم و در این بیمارستان کلینیک کودکان را هم خواهیم‌ داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با مرکز جامع سرطان همدان مطرح کرد: خانواده مرحوم فرشچیان از همکاری در این پروژه عقب کشیدند و تورم و افزایش هزینه‌‌ها را مطرح کردند و گفتند قادر به ادامه نیستند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سفر رئیس جمهور ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه دریافت کرد، عنوان کرد: در چند روز گذشته بزرگ‌ترین مناقصه تاریخ دانشگاه علوم پزشکی به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان برگزار شد که شرکت سازنده مشخص و تا چند روزه آینده کار تکمیل پروژه شروع خواهد شد و طی دو سال آینده این مرکز هم به بهره برداری می‌رسد.

مجذوبی با بیان اینکه بیمارستان هزار تختخوابی همدان در مرحله جانمایی است و امیدواریم طی یک ماه آینده نهایی شود تا کلنگ‌زنی آن در سال ۱۴۰۱ انجام شود، ابراز کرد: این پروژه بزرگ‌ترین پروژه بیمارستانی استان و غرب کشور خواهد بود.

وی با اشاره به شعار سال و  توجه به مراکز رشد و دانش بنیان گفت: دانشگاه در این زمینه مرکز شتابدهی و بانک مواد و تجهیزات آزمایشگاهی را راه اندازی کرده است و  تخصیص فضای جدید برای استقرار هسته‌های فناور رشد، انعقاد دو تفاهم نامه با موسسات دانش بنیان برکت و شرکت پیشگامان توسعه، ثبت ۲۱ مورد اختراع داخلی و اقدام برای اخذ مجوز پارک علم و فناوری ویژه حوزه سلامت برای تولید محصولات سلامت محور از دیگر اقدامات دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اخذ مجوز راه‌اندازی مراکز جامع تحقیقات سرطان می‌تواند منشا خیر برای استان باشد، ادامه داد: در حوزه مجلات دو مجله دانشگاه طی سه ماه اخیر در سالن‌های معتبر نمایش داد شد که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کلینیک پالس‌تراپی بیمارستان بعثت با ۱۵ تخت ویژه، کلینیک توانبخشی، سلامتکده و دپارتمان طب ایرانی، درمانگاه طب ایرانی در بیمارستان فرشچیان سینا، راه اندازی خدمات دندانپزشکی در مراکز ارائه خدمات دولتی در ۴ شهرستان، ایجاد بخش دیالیز در بیمارستان آیت الله قدوسی نهاوند از اقداماتی است که طی یک‌ سال گذشته انجام شده است.

مجذوبی تاکید کرد: دو دستگاه رادیوتراپی دولتی در مرکز سرطان جای‌گذاری شد که با تجهیز این دستگاه در دو هفته اخیر به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان یکی از پیشرفته‌ترین رادیوتراپی‌های نقطه زن در کشور را خواهیم داشت.

*۲ برابری ورودی دارو در استان همدان

وی با بیان اینکه اجرای طرح دارویاب از ۲۳ تیر ماه شروع شد که چالش‌هایی در کل کشور ایجاد کرد که به کمبودهای دارویی منجر شد، افزود:  با ورود وزارتخانه خط تولید رونق بیشتری پیدا کرد که در بازدید دو هفته پیش از داروخانه‌ها، ورودی دارو در استان دو برابر شده اما در برخی داروها به ویژه در داروهای اعصاب و روان کمبودهایی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر سلامت آب شهر همدان و با بیان اینکه طی دو ماه گذشته بیش از ۲۳ هزار نمایه آب گرفته شد و آب از نظر باکتری، سختی آب، مواد شیمایی و کلر چک شد، عنوان کرد: دانشگاه و مجموعه مدیریت استان در بحث آب تالوار با تعصب وارد شد و آب خروجی با روش‌‌هایی که وزارت نیرو انجام داد از نظر آرسنیک در سطح استاندارد  ملی و سازمان جهانی بهداشت بود.

وی افزود: کنترل شبکه در بخش‌‌های مختلف انجام می‌شود اگر بو و طعم در آب احساس می‌شود، به تیمی دستور می‌‌دهم تا بررسی کنند.

مجذوبی با بیان اینکه راه‌اندازی دندانپزشکی بی‌هوشی در بیمارستان پورسینا بهار کارنویی بود که تا به امروز نداشتیم، خاطرنشان کرد: چندین رشته جدید مانند فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در مقطع کارشناسی پیوسته، علوم تشریح در مقطع دکتری، مهندسی بهداشت محیط در مقطع کارشناسی ارشد، سلامت در بلایا و حوادث‌ در مقطع کارشناسی ارشد، ژنتیک انسانی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه از اساتید این دانشگاه به عنوان سرآمد کشور انتخاب شده‌اند که جای تبریک دارد، افزود: از نظر آموزشی رتبه‌های اول تا چهارم را در آزمون‌های جامع داروسازی، آزمون پیش کارورزی و علوم پایه علوم پزشکی سال ۱۴۰۰ را کسب کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص واکسیناسیون کرونا، عنوان کرد: به طور قطع واکسن موثر است و در پیشگیری بیماری‌های عفونی باید واکسیناسیون تکمیل شود اما تاکید بیشتر بر روی افراد مسن و افراد بالای ۶۵ سال است چرا که آسیب‌پذیر هستند و بیشترین مرگ و میر برای افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه‌ای است.

وی با بیان اینکه با افتتاح بیمارستان اکباتان، بیمارستان شهید بهشتی را تخلیه نمی‌کنیم، تصریح کرد: با توافقات انجام شده در سطح استان و حمایت مدیران استان تصمیم گرفته شده که بیمارستان شهید بهشتی تا افتتاح فاز اول بیمارستان یک هزار تختخوابی تخلیه نشود چرا که اگر بیمارستان شهید بهشتی را تخلیه کنیم برگشت به عقب است و همین الان بیمارستان اکباتان ۱۰۰ تخت از بیمارستان بهشتی عقب است.

مجذوبی افزود: برای حفظ شرایط مناسب درمان همدان و بیماران ارجاعی از سایر استان‌ها تا افتتاح فاز یک بیمارستان یک هزار تختخوابی، این بیمارستان در اختیار دانشگاه و مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  قانون دریافت مجوز داروخانه در برخی نقاط، تمرکز داروخانه وجود دارد و در حال حاضر دست ما در توزیع نرمال داروخانه‌ها بسته است، مطرح کرد: اورژانس کبودراهنگ فعلا در مرحله گودبرداری و خاکبرداری است که یک هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا و دارای ۷ میلیارد تومان هزینه است و ۳۰ میلیارد تومان دیگر لازم دارد که با هماهنگی‌های وزارتخانه تامین اعتبار خواهد شد و پروژه‌های این شهرستان در اولویت دانشگاه قرار دارد چراکه در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مهاجرت پزشکان و پرستاران جمعیت دانشگاه علوم پزشکی همدان به حدود ۱۳ هزار نفر می‌رسد، گفت: از این تعداد میزان مهاجرت اعضای هیات علمی و پرستاران استان انگشت شمار است و عده‌ای با هدف رفاه و شرایط بهتر مهاجرت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های مستقر در برخی از شهرستان‌ها ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به بیمارستان آموزشی را دارند، خاطرنشان کرد: کار کارشناسی، اعتبار بخشی لازم برای تحقق این موضوع در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار